Bel: 06 2324 1697 of stuur een email naar:info@brederoo.nl

Logo en huisstijl ontwerp

Zegt de uitstraling van je logo of beeldmerk in een oogopslag alles over je onderneming?

Voordat ik start met het ontwerp van je logo of beeldmerk, zal ik samen met jouw een inventarisatie maken van de kernwaarden van je onderneming, de doelgroep en markt waarin je werkzaam bent. We kijken naar uitingen en communicatie die door je collega’s gebruikt worden. Hierdoor kan ik een onderscheidend karakter voor je (nieuwe) onderneming ontwikkelen.
Met de verzamelde elementen heb ik de juiste handvatten om dit door te vertalen naar de vormgeving van logo of beeldmerk naar een huisstijl.

Wanneer er binnen de onderneming iets verandert of er is een andere koers of visie ingezet, dan kan de wens er komen om een restyling van het logo of beeldmerk te ontwikkelen.

Het ontwikkelen van het logo of beeldmerk

Ik start eerst met schetsen van vormen en kies of ontwerp een bijpassende lettertype.
Ik zal je de concepten voorleggen, waarnaar ik streef naar één definitief logo of beeldmerk. De uitstraling van het logo of beeldmerk zal tijdloos, krachtig en uniek van vorm worden, welke een onderscheidend karakter zal krijgen.
De kleuren en lettertype waarmee gewerkt wordt, wordt zorgvuldig uitgekozen, welke aanspreekbaar is voor de doelgroep.

Het vormgeven en ontwikkeling huisstijl en huisstijldragers

Nadat er een definitief een logo of beeldmerk uitgekozen is, zal deze doorgevoerd worden naar een huisstijl en de huisstijldragers.
Onder huisstijldragers wordt onder andere verstaan: visitekaartjes, briefpapier, enveloppen, website, belettering, etc,… oftewel alle uitingen waar jouw logo of beeldmerk op staat.
Samen met jou zal ik bepalen welke huisstijldragers als eerste zullen worden ontworpen.

Kenmerken

Vanzelfsprekend is elk logo of beeldmerk die ik ontwerp uniek. Hij wordt immers persoonlijk voor jou ontwikkeld.

Elk ontwerp is tijdloos.

Alle door mij ontworpen logo’s of beeldmerken zijn vector georiënteerde ontwerpen. Wat betekent dat het toegepast kan worden op vele manieren. Of het nu gaat om promotionele materialen, belettering of drukwerk, het logo of beeldmerk blijft altijd scherp.

Ook al is het logo of beeldmerk opgebouwd uit meerdere kleuren, het ontwerp kan altijd in één kleur toegepast worden.